דף הבית » איך לבצע פעילות גופנית על כיסא גלגלים?

איך לבצע פעילות גופנית על כיסא גלגלים?

 

כשאדם שיושב על כיסא גלגלים מקפיד על פעילות גופנית, הוא חווה יתרונות בריאותיים חשובים המסייעים לו להתמודד עם חיי היומיום.

תרגילים אירוביים קלים מגבירים את קצב הלב וגורמים להזעה. גם תרגילי חיזוק שרירים חשובים לא פחות לבריאותם ורווחתם של היושבים על כיסאות גלגלים, בדומה להשפעות על מבוגרים אחרים.

ללא קשר להעדפות ורמת התפקוד הגופני, התרגילים משפרים את יכולת ההתמודדות עם משימות יומיומיות.

פעילות גופנית לשיפור הבריאות הכללית, בריאות הלב וכוח השרירים

אין צורך לעסוק בספורט תחרותי, אך קיימות אפשרויות נהדרות לתרגילים, אותם ניתן לבצע באופנים שונים ובמקומות רבים. לשיפור הבריאות הכללית, כל המבוגרים בגילאי 19-64, כולל היושבים על כיסאות גלגלים, צריכים לבצע את לפחות שעתיים וחצי בשבוע פעילות אירובית, תרגילי כוח יומיים. אין צורך להשיג מטרות אלו מיד. חשוב יותר לבצע פעילות גופנית מהנה.

פעילות גופנית קבועה טובה לרווחה הפיזית והנפשית, ונחשבת כשיטה מצוינת להכרת אנשים חדשים. ישיבה על כיסא גלגלים עשויה להקשות על פעילות גופנית קרדיווסקולרית המגבירה את קצב הלב, אך תרגילי תנועה או דחיפת כיסא הגלגלים מפעילה לחץ מסוים על השרירים בפלג הגוף העליון, מה שמפחית את הסיכון לפציעות.

תרגילי חיזוק שרירים מסייעים להתמודד עם הישיבה על הכיסא בחיי היומיום, ומונעים סוגים שונים של מחלות, ותנוחות מסוימות ביוגה יכולות להתאים לביצוע על כיסא גלגלים.

סוג הפעילות הגופנית המתאימה לכיסא גלגלים

סוג הפעילות המתאימה תלוי ברמת היכולת הגופנית, ובסוגי הפעילות המועדפים. המטרה היא לשפר היבטים מסוימים בתפקוד הפיזי על מנת לסייע בתפקוד בחיי היומיום.

אתם יכולים לשפר את הכושר או להשתתף בספורט תחרותי. ללא קשר לרמת היכולת הפיזית והביטחון, קיימות פעילויות אותן ניתן לבצע כדי לשפר את הכושר.

תרגילי לב וכלי דם

מגוון אפשרויות זמינות לשיפור פעילות הלב וכלי הדם כשיושבים על כיסא גלגלים. המטרה היא להגביר את קצב הלב ולהתחמם מספיק עד כדי הזעה. הפעילות הגופנית צריכה להוביל לנשימה מאומצת ברמה שעדיין מספיקה לניהול שיחה, אך שאינה מספיקה כדי לשיר.

אם לא בוצעה פעילות גופנית או תרגילים במשך תקופה ארוכה, מומלץ להתחיל עם עשר דקות של תרגילים, ובהדרגה להמשיך עד עשרים דקות.

רעיונות לפעילות גופנית הם תרגילי ישיבה; תנועה עם כיסא הגלגלים במסלול; שימוש במכונת חתירה המותאמת לשימוש בכיסא גלגלים; וספורט המתאים לכיסאות גלגלים כגון כדורסל או כדור רשת.

תרגילי חיזוק שרירים

בתרגילים אלו יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לקבוצות מסוימות של שרירים. תנועת הדחיפה החוזרת ונשנית המשמשת לדחיפת כיסא הגלגלים פירושה כי שרירי החזה והכף יכולים להימתח ולהיפגע. בינתיים, שרירי הגב, אשר אינם מעורבים בתנועת הדחיפה, עשויים להיחלש היות והם אינם עובדים.

לכן מומלץ להתמקד בתרגילים שמפעילים את השרירים הקטנים התומכים בתנועת הדחיפה, כגון שרירי הכתפיים, על מנת לסייע במניעת פגיעה. ניתן אף לחזק את שרירי הגב באמצעות ביצוע תרגילים הכרוכים בתנועת משיכה.

פעילות גופנית בחדר כושר – חדרי כושר מכילים ציוד מותאם ליושבים על כיסאות גלגלים, ונחשבים כמקום מצוין לביצוע פעילות גופנית המחזקת את השרירים. חלק מהיושבים על כיסאות גלגלים מוצאים גם שהם מסוגלים לבצע תרגילי שרירים בבית, עם שימוש בציוד התנגדות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר