דף הבית » מסלולי תשלום בדיור מוגן

מסלולי תשלום בדיור מוגן

מסלולי תשלום בדיור מוגןבין פתרונות הדיור הנפוצים כיום עבור האוכלוסיה הגריאטרית, תופסים מוסדות הדיור המוגן מקום של כבוד. גם אם כל מוסד מסוג זה מציע מסכת שירותים שונה באופן מהותי וכן גובה מדייריו תשלום שונה, הרי שניתן להבחין במספר מסלולי תשלום המאפיינים את מפת הדיור המוגן של ישראל.

לצורך הגנה על כספיהם של הדיירים, חוקק לאחרונה חוק דיור מוגן החדש, המפקח על מפעילי הבתים ומונע רמאויות וגניבת כספם של הדיירים. מהן, אם כן, אפשרויות תשלום הדיור המוגן הנפוצות בישראל כיום?

מסלול הפיקדון המלא

המסלול הראשון אליו נתייחס, מסלול הפיקדון, הוא הנפוץ ביותר כיום בקרב קשישי ישראל. הוא מבוסס על "קנייה" של זכות המגורים באחת מדירות המוסד האמור. כלומר, המדובר הוא בתשלום חד פעמי, אותו נדרש הקשיש לשלם טרם כניסתו לבית (ונע בדרך כלל בין 80,000 ש"ח ל- 150,000 ש"ח). אל הסכום הזה יש להוסיף תשלום חודשי של דמי אחזקה, שלרוב אינו משמעותי יתר על המידה.

חשוב להדגיש כי סכום הפיקדון, שנראה גבוה מאד על הנייר, עובר "שחיקה" של מספר אחוזים מדי שנה (למשך כעשור), והוא מוחזר ברובו לדייר או למשפחתו. בין אם הסיבה לכך היא עזיבה מרצון של הקשיש את הבית או פטירה שלו, חלילה, הרי שלפחות 70% מסכום הפיקדון צריכים להיות מוחזרים לו, ללא ריבית עליהם.

פיקדון חלקי

חלק מהמוסדות מציעים מסלול של פיקדון חלקי, וזאת עבור קשישים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלום הראשוני הגבוה. במצב כזה, יהיה חלקו של הפיקדון נמוך יותר, אך בו זמנית דמי האחזקה החודשיים יגדלו במספר אחוזים. אם ניכנס למספרים, הרי שעלות ההפקדה תעמוד על כמחצית מעלותה במסלול הפיקדון המלא, בעוד השחיקה של דמי הפיקדון נעשית בקצב מהיר באופן יחסי (25% בשנה ממוצע).

מסלול שכירות חודשית

המסלול השני מזכיר, למעשה, שכירת דירה לכל דבר ועניין, והוא נחשב לאחד הגמישים ביותר. הוא מבוסס על עיקרון פשוט מאד: הקשיש משלם מדי חודש את דמי השכירות, בהתאם למדיניות הנהוגה במוסד הספציפי. תחת זאת, נמנעים ממנו תשלומים של דמי כניסה, עירבון או פיקדון, אשר נפוצים במסלולי תשלום אחרים. יש לציין כי הבוחרים בשיטה זו נאלצים לשלם תשלום גבוה באופן יחסי מדי חודש. האחרון נע לרוב בין 9,000 ל- 20,000 ש"ח.

רכישה

האופציה של רכישת דירה של דיור מוגן, הלכה למעשה, אינה נפוצה יתר על המידה בישראל, אך עדיין יש לתת עליה את הדעה. לרוב, יוכל הדייר לרכוש דירה שלמה, של לפחות שני חדרים, אשר גם תירשם על שמו בטאבו. העלות ההתחלתית, במקרה כזה, נעה סביב רבע מיליון דולרים. יש לציין שגם במצב כזה נדרש הקשיש לשלם את דמי האחזקה החודשיים, וזאת עבור השירותים שבוודאי ניתנים במוסד הדיור המוגן.

מסלולים משולבים

המסלולים שהובאו מעלה הם הבסיסיים ביותר. כמובן שעל פי התנודות בשוק, המדיניות של מוסד הדיור המוגן האמור ומאפייני הקשיש, ניתן ליצור התאמות חדשות לגמרי. מסלולים אלה, המכונים "משולבים", יכללו במרבית המקרים תשלום פיקדון, לצד דמי אחזקה בשיעור מסוים. בסופו של דבר, הבחירה במוסד הדיור המוגן תלויה במכלול רחב של גורמים. לא כל אחד מהמוסדות הללו יציע את כל שיטות התשלום שהוזכרו. באותה מידה, גם מאפייני הקשיש והמשפחתו ישללו מסלולים מסוימים, ויאירו אחרים באור חיובי הרבה יותר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר