דף הבית » אביזרי עזר לקשישים – יועצים לעת זקנה

אביזרי עזר לקשישים – יועצים לעת זקנה

  • אביזרי עזר לקשישיםמנוף הרמה: זהו מכשיר, הכולל מנוף קטן המסוגל להרים אדם גם במשקל כבד, ולסייע לו לעבור ממצב של שכיבה במיטה לישיבה בכיסא או בכיסא גלגלים.

  • אל המנוף מחוברת רתמה העשויה חתיכת בד גדולה. חתיכת הבד מולבשת על הקשיש כשהוא במיטתו ובעזרת המנוף מעבירה אותו ליעדו. המנוף הוא ביתי וקל לתפעול.
  • כורסה סיעודית: אחד הקשיים בגיל זקנה הוא המעבר בין מצבי היציבה השונים: עמידה, ישיבה ושכיבה. על מנת להקל על הקשישים את המעבר ממצב אחד לשני, ניתן להיעזר בכורסה סיעודית. כורסה זו מתרוממת עד לגובה המתאים המאפשר לקשיש להתיישב בקלות, וכשהוא מעוניין לקום, הכורסה מתרוממת ובעצם מביאה את היושב עליה למצב של עמידה, ללא כל מאמץ מצידו. ישנן גם כורסאות הנוטות קדימה ובכך מקלות על הקשיש את פעולת הקימה או המעבר לכיסא הגלגלים.

אביזרי עזר לחדר האמבטיה ולשירותים

חדרי האמבטיה והשירותים מהווים את החדרים הנפוצים ביותר לתאונות בקרב קשישים. התופעה של החלקה במקלחת היא תופעה נפוצה, שהשלכותיה אצל קשישים עלולות להיות הרות אסון, ולהסתיים בשברים ופציעות משמעותיים. על מנת למנוע סכנות אלה פותחו אמצעי עזר לשמירה על הבטיחות ולהקלה על ביצוע פעולות הרחצה וההיגיינה בקרב הקשישים.

  • מעקה בטיחות: ניתן להתקין מעקה בקיר הצמוד לאמבט בו יוכל הקשיש להיאחז בעת הכניסה למקלחת והרחצה. בנוסף ניתן גם להתקין מעקה שיעזור לו לצאת מהאמבט, ובפעולות הניגוב וההתלבשות. ישנם גם מעקות בטיחות המיועדים לחדר השירותים למניעת החלקה ונפילה בעת הישיבה או הקימה.
  • אסלות נוחות ובטיחותיות: ישנו מבחר רחב של סוגי אסלות שמטרתן להקל על קשישים: אסלות עבות ומוגבהות המקלות על פעולת הקימה והישיבה, אסלות מרופדות לסובלים מפצעי לחץ או מכאב בישיבה על משטח קשה. בנוסף, ישנן אסלות מתכווננות המסוגלות להתרומם לגובה הרצוי על מנת להקל על הקשיש, ואחר כך לרדת בהתאם לצורך. ישנן גם אסלות המגיעות עם ידיות תמיכה להקלת הישיבה ולשמירה על הבטיחות.
  • מושבים מיוחדים לחדר האמבט ולמקלחת: ישנו מגוון של סוגי מושבים למניעת החלקה ולהגברת היציבות במקלחת: קרש המתיישב  על שפת האמבטיה, כיסא אורטופדי עשוי חומר עמיד במים ולא מחליק, וכיסא גלגלים המיועד לכניסה למקלחת ולשירותים. ישיבה בזמן המקלחת מצמצמת בצורה רבה את הסיכון להחלקה ונפילה בזמן הרחצה.

אביזרים יום יומיים המותאמים במיוחד לקשישים

  • אביזרים לעזרה בזמן האוכל: קשישים מתקשים פעמים רבות לשמור על יציבות הידיים, ולכן אוכל או שתייה עלולים להישפך. תופעה זו אינה נעימה לקשיש, ועשויה אף להיות מסוכנת אם מדובר במשקה או אוכל חם. בין האביזרים שנועדו להקלה על פעולת האכילה ניתן למצוא:

א. כוסות עם מכסה ופיה, המונעות מהמשקה את האפשרות להישפך החוצה.

ב. צלחות עם שוליים מוגבהים שימנעו מהמרק או התבשיל לגלוש מחוץ לשולי הצלחת ולכלכך את הסיבה ואת הקשיש עצמו.

  • מתקן מזיגה בטיחותי לקומקום: המתקן כולל בסיס יציב עליו מונח הקומקום המאפשר למזור את המים הרותחים בבטחה.
  • אביזרי תקשורת: מכשירי שמיעה, טלפונים בעלי צלצול מוגבר עבור קשישים עם בעיות שמיעה, או מקשים גדולים עם מספרים גדולים וברורים למתקשים במוטוריקה עדינה ובראיה. משקפי ראיה, כדוגמת משקפי מולטיפוקל, אשר פוטרים את הקשישים מהצורך להחזיק מספר רב של משקפי ראייה בבית. כמו כן, הקידמה הטכנולוגית לשירות הזקן מאפשרת לקשישים להצטייד במכשירי טלפון מיוחדים עם לחצן מצוקה,

ישנו מגוון רחב של אביזרים שיקלו על הקשישים בפעולות היום יום ויסיעו במניעת תאונות ביתיות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר