דף הבית » בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאייםעבור קשישים רבים, החיים נמשכים על אף הזקנה. רבים מהם שומרים על מרצם עם השנים, ומסוגלים להתנהל באופן ראוי בהחלט בכוחות עצמם. יחד עם זאת, הקשישים הללו מעוניינים בחוויית מגורים שונה בשנים המאוחרות של חייהם: מקום מגורים ברמה גבוהה, בחברת בני גילם. הפיתרון הכמעט אידיאלי עבורם, אם כן, הוא מעבר לבית אבות לעצמאיים.

 קשיש עצמאי

כאשר אנו מדברים על קשיש עצמאי, הכוונה שלנו היא לכל אותם מבוגרים אשר עמדו בהצלחה בשני מבחנים: הראשון הוא "מבחן התלות" של הביטוח הלאומי, אשר בודק את יכולת התפקוד של הקשיש, כמו גם האפשרות שלו לבצע כמה מהפעולות הבסיסיות ביותר (תזונה, הלבשה וכן הלאה). המבחן השני, "מיני מנטל", מתמקד ביכולות המנטאליות שלו.

במידה והקשיש נמצא כמסוגל לתפקד בכוחות עצמו, נותרות עבורו שני ברירות: להמשיך להתגורר בחיק משפחתו או בגפו, או להירשם כדייר מן המניין באחד מבתי האבות המיועדים לעצמאיים כמוהו.

הסיבות למעבר לבית אבות

כמובן שייתכנו שיקולים רבים להחלטה של קשיש להתגורר בבית אבות לעצמאיים, אם כי בדרך כלל יהיו לכך מספר סיבות עיקריות. הראשונה היא הרגשה של הקשיש שלמרות שהוא מסוגל להתנהל באופן ראוי, הרי שהוא מהווה "נטל" על בני משפחתו, שנאלצים להשקיע זמן ומאמצים רבים בטיפול בו.

גורם אפשרי שני הוא הבדידות. קשישים רבים חיים בגפם, ומעוניינים להעביר את שנות חייהם המאוחרות בחברה נעימה של בני גילם. מעבר לכך, אחרים גם מעוניינים ברמת חיים גבוהה בשנים אלה, על מנת ליהנות מהחופש ואפשרויות הבחירה- ובתי אבות לעצמאיים יציעו זאת.
אלו שירותים כוללים בתי אבות לעצמאיים

בתי אבות לעצמאיים שונים מעמיתיהם הסיעודיים במספר היבטים. ראשית, לקשיש ניתן חופש תנועה כמעט מוחלט. הוא אינו נמצא תחת השגחה וטיפול צמודים, אלא במקרי חירום. כך גם מהבחינה הרפואית. הדגש, תחת זאת, הוא על מתן הגנה לקשיש, חברה נעימה של בני גילו וקיום אורח חיים ברמה גבוהה.

בתי אבות לעצמאיים יציעו שורה של שירותים עבור דייריהם, בין אם המדובר הוא בייעוץ פסיכולוגי, חוגי העשרה, פעילויות לשעות הפנאי או כל דבר אחר. ברוב המקרים, יציעו המוסדות הללו גם ארוחות מזינות באופן תדיר (לפחות שלוש פעמים ביום), שירותים פרה רפואיים וכן יקפידו על ניקיון ודאגה לקשיש.

מימון השהות בבתי אבות לעצמאיים

בניגוד לבתי אבות סיעודיים או מוסדות גריאטריים אחרים, הרי שבדרך כלל לא מקבל הקשיש סיוע כלכלי על מנת להשתכן בבית אבות לעצמאיים. כך, למשל, הקוד הגריאטרי אשר יגדיר את גובה הסיוע שניתן לפתרונות אשפוז מטעם המדינה יינתן עבור קשישים אשר עומדים בשורה של קריטריונים סוציאליים ורפואיים.

שיקולים בבחירת בית אבות

מכיוון שברוב המקרים ההשתכנות בבית אבות לעצמאיים היא מבחירה, רצוי מאד לתת את הדעת על מהותו של המוסד בו מעוניינים לדור. כמובן שהדבר החיוני הראשון הוא לבדוק שהמוסד מחזיק ברישיון פעילות מלא מטעם משרד הרווחה. מעבר לכך, חיוני שהקשיש (ורצוי גם משפחתו) יבקרו במקום טרם המעבר. עליהם להתרשם מהיקף השירותים המוצע לקשיש, לראות במו עיניהם את הצוות המקצועי של המקום ואף לשוחח איתם.

חשוב לשים לב לאווירה השוררת במקום, ולהתרשם מאופי האנשים אשר דרים בו. אחרי הכול, בשנים הקרובות הם עשויים להיות בני משפחה של ממש עבור הקשיש. הקפדה על כל אלה תאפשר לשנותיו המאוחרות של הקשיש לעבור עליו בנעימים, עם רמת חיים גבוהה. יהיה זה סיום הולם בהחלט למסע מופלא.

באנר בית אבות

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר