דף הבית » יועצים לעת זקנה – בית אבות לתשושי נפש

יועצים לעת זקנה – בית אבות לתשושי נפש

יועצים לעת זקנה - בית אבות לתשושי נפשבני גיל הזהב הסובלים מירידה בתפקוד הקוגניטיבי כגון פגיעה בזיכרון, שיטיון והפרעות בתפיסת המציאות, מוגדרים תשושי נפש. המטפלים בתשושי הנפש נאלצים להתמודד עם מצבים לא פשוטים כגון סרבנות, התפרצויות זעם, פעלתנות יתר, האשמות שווא המוטחות כלפי המטפל וחוסר תקשורת.

במקרים בהם אין עוד ביכולתו או בכוחו של המטפל להוות מענה טיפולי ראוי והשהייה בבית הופכת לבלתי אפשרית, ניתן להעביר את הקשיש אל בית אבות לתשושי נפש.

בית אבות לתשושי הנפש מספק מענה של סיעוד והשגחה עבור אנשים אשר הפרעות בתפקודם הקוגניטיבי מסכנות את שלומם. הדיירים במוסד זה, שוהים בחדרים המונים שני אנשים בכל חדר. על מנת למנוע מצבים של בריחה המחלקות סגורות ומאובטחות. כמו כן כדי לאפשר לדיירים מרחב וגיוון סביבתי, קיימת בכל מחלקה חצר מאובטחת.

מחלקות

בתי אבות מסוימים נבדלים זה מזה במחלקות. שהייה במחלקה מסויימת נעשית על פי מידת התפקוד הקוגניטיבי של הדיירים, כך שדיירים המתקשרים עם סביבתם נמצאים במחלקה משותפת.

במקרים אחרים, אין הפרדה רשמית בין המחלקות אולם הנהלת המקום משתדלת לרכז דיירים במצב תפקודי דומה בחדרים סמוכים ובשולחנות משותפים בשעת פעילויות וארוחות.

הפרדה זו מאפשרת התנהלות יעילה של הצוות המטפל, התאמה טובה של חוגים ופעילויות ותחושת נוחות רבה יותר בקרב דיירים הנמצאים בשלבים מוקדמים של המחלה ובני משפתיהם.

צוות המטפלים

בכל מחלקה נמצא צוות הכולל רופא גריאטרי המגיע מספר פעמים בשבוע, אחות הנמצאת 24 שעות ביממה וצוות טיפולי אשר מוכשר ומיומן להתמודד עם מצבים כגון סרבנות, התפרצויות זעם ואפטיה בקרב תשושי הנפש ואף למנוע משברים מסוימים מבעוד מועד.

בנוסף, נמצאת במקום עובדת סוציאלית המלווה את הדייר ובני משפחתו בתהליך ההסתגלות למחלקה ודואגת לרווחת הדיירים.

בכל בית אבות לתשושי נפש נערכים ביקורים קבועים של פסיכוגריאטר אשר בודק את החולים, מאזן את המינון התרופתי וממליץ על טיפולים שיש באפשרותם להקל על המצב ככל שניתן.

פעילויות

בבית אבות לתשושי נפש מתקיימות פעילויות רבות ומגוונות כגון שירה בציבור, פתירת תשבצים, יצירה וסוגי תנועה. מלבד להוות הוואי תרבותי וחברתי, משמרות פעילויות אלה את המצב הקוגניטיבי ככל שניתן. בעבור דיירים הנמצאים בשלבי דמנציה מתקדמים, משמשות חלק מהפעילויות כאווירת רקע הנחשבת כמיטיבה עם מצבם.

במקומות מסוימים קיים חדר חושים או פינת חי אשר מתאימים לדיירים בכל רמות התפקוד אולם עבור דיירים הנמצאים בשלבים המתקדמים של המחלה לעיתים פעילויות אלה מהוות את ערוץ תקשורתם היחיד.

מחירים ועלויות

בתי אבות לתשושי הנפש נבדלים במידת היקרה ובמגוון הפעילויות אשר הם מספקים. מחירם נע בין 9,500 שקל לחודש עד 20,000 שקל, כאשר המחיר הממוצע לבית אבות איכותי הינו 12,000 שקל.

בבתי אבות מסוימים קיימים הבדלי מחיר בין מחלקות שונות הנובעים מגודל החדרים, מספר הדיירים במחלקה ורמת תחזוקתם.

חשוב לציין כי ניתן למצוא בתי אבות בתעריף הנמוך בהם ניתן טיפול מקצועי ומסור. כמו כן, לרבים מבתי האבות ניתן להיכנס באמצעות סיוע של משרד הבריאות. במקרים אלה, עלות ההשתתפות העצמית תהיה על פי הכנסות הדייר ובני משפחתו, ללא קשר למחיר אותו גובה המקום באופן פרטי.

אם כך, ניתן לסכם ולהגיד כי ילדים לתשושי נפש מתמודדים עם קשיים רגשיים ותסכול רב עקב השינויים באישיותם והתנהגותם של הוריהם.

בנוסף לקשיים אלה, ההחלטה בהשמת הורה במחלקה סגורה אינה פשוטה ואף גורמת לעיתים לפחדים ולרגשי אשם. אולם, חשוב לזכור כי במקרים בהם נשקפת סכנה לשלום החולה במסגרת הטיפול הביתי, מהווה בית אבות לתשושי נפש מענה טיפולי ובטיחותי הולם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר