דף הבית » יועצים לעת זקנה – בית אבות משולב

יועצים לעת זקנה – בית אבות משולב

מצבם התפקודי והקוגניטיבי של בני גיל הזהב נתון לשינויים תהליכים וצפויים והן מהירים ומפתיעים, כאשר אדם עצמאי, עשוי בין לילה להפוך לאדם הנזקק לסיוע בפעולות בסיסיות ואדם צלול עלול לחלות במחלה הגורמת לשיטיון.

למרות זאת, לעיתים קורה שבזכות הטיפול השיקומי, אנשים המרותקים לכיסאות גלגלים חוזרים ללכת לבד או בעזרת הליכון.

בית אבות משולב מורכב ממספר מחלקות, מסייע בהבנת הגדרת מצב תפקודי של הקשישים ומהווה פיתרון לשינויים הצפויים והלא צפויים בקרב קשישים.

מחלקות בבתי אבות

בבתי האבות קיימות מספר מחלקות, כאשר כל מחלקה כוללת התנהלות, אופן טיפול והשגחה המתאימים לדייריה:
•    מחלקת העצמאים מיועדת לקשישים עצמאים לחלוטין המנהלים סדר יום ללא עזרה ותמיכה.
•    מחלקת התשושים מיועדת לקשישים הזקוקים לעזרה ותמיכה בפעולות היום יום.
•    המחלקה הסיעודית מיועדת לקשישים המרותקים לכיסא הגלגלים או למיטה.
•     מחלקת תשושי הנפש מיועדת לקשישים אשר מסוגלים ללכת, אך סובלים מירידה בתפקוד הקוגניטיבי עקב מחלות, כגון אלצהיימר וסוגי דמנציה נוספים.

התאמת הדיירים למחלקות

דיירים מותאמים למחלקות השונות על פי מצב תפקודם הנוכחי. בעת תהליך הקליטה לבית האבות, מתקיימת ועדה אשר בוחנת את התאמתו של הקשיש לאחת ממחלקות המקום. ועדה זו כוללת רופא, אחות ועובדת סוציאלית, כאשר ההחלטה נקבעת על פי דוח תפקודי ומפגש עם הקשיש ובני משפחתו.

להחלטה זו משקל רב מכיוון שעל פי הוראת משרד הבריאות, חל איסור לשכן אדם סיעודי או תשוש נפש במחלקה לא מתאימה.

מחלקות בבית אבות משולב

בית האבות המשולב מורכב ממספר מחלקות שונות ונפרדות. השילוב הנפוץ הינו מוסד הכולל מחלקה סיעודית יחד עם מחלקת תשושי נפש, מחלקת תשושים יחד עם מחלקת עצמאים או מחלקת תשושים יחד עם המחלקה הסיעודית. בנוסף, קיימים בתי אבות בהם משולבות יותר משתי מחלקות.

בית אבות משולב – יתרונות

אחד היתרונות הבולטים של בית האבות המשולב הוא היותו מספק מחלקה מתאימה יותר עבור דיירים אשר חלה התדרדרות במצבם התפקודי. מעבר אל מחלקה בתוך אותו המוסד, חוסך לקשיש את התהליך הלא פשוט של מציאת בית אבות חדש.

כמו כן, מתאים מודל זה עבור בני זוג בעלי מצבי תפקוד שונים המעוניינים להמשיך ולחיות איש בקרבת רעהו, עובדה אשר מקלה גם על ילדיהם את שגרת הביקורים.

בנוסף, עבור קשישים אשר אינם נמצאים בקטגוריה מוגדרת, למשל חולי אלצהיימר הנמצאים בשלבים מוקדמים של מחלתם או סיעודיים אשר מצבם התפקודי צפוי להשתפר, קיימת האפשרות להיכנס לאחד מהמחלקות המתאימות למצבם הנוכחי, בידיעה שבהמשך, ניתן יהיה לעבור למחלקות המתאימות יותר למצבם.

חשוב לשים לב

בעת חיפוש מקום בבית אבות מעורב, חשוב לשים לב כי כל המחלקות פועלות על פי תקן של משרד הבריאות והרווחה על מנת שלא יוצר מצב בו מחלקה מסוימת תיסגר.

כמו כן, כאשר מדובר בבני זוג בעלי מצבי תפקוד שונים, חשוב לבדוק עד כמה מחלקותיהם קרובות זו לזו, היכן ומתי תהיה נקודת המפגש ומכיוון שבמקומות רבים לא מאפשרים לאנשים סיעודיים להיכנס למחלקת העצמאים, חשוב לבדוק מה היא מדיניות המקום לגבי ביקורים בין מחלקתיים.

בנוסף, חשוב לבדוק האם המחלקות השונות נמצאות תחת אותה ההנהלה, מהן העלויות של שאר המחלקות והאם הנהלת המקום אינה מערימה קשיים בתהליך המעבר בין מחלקות.

ניתן לסכם כי יתרונותיו של בית אבות משולב הם רבים. מודל זה מאפשר ליצור רצף טיפולי, מקל על לבטים בקרב קשישים הנמצאים במצב לא מוגדר וחוסך שינויים נוספים אשר אינם פשוטים עבור אנשים בני הגיל השלישי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר