דף הבית » בית אבות סיעודי מורכב – יועצים לעת זקנה

בית אבות סיעודי מורכב – יועצים לעת זקנה

בית אבות סיעודי מורכב - יועצים לעת זקנהישנם סוגים רבים ומגוונים של בתי אבות המיועדים לבני גיל הזהב וקשישים – בתי דיור מוגן המיועד לקשישים עצמאיים לחלוטין, בתי אבות משולבים אשר משרתים בו בזמן קשישים עצמאיים וקשישים סיעודיים, בתי אבות סיעודיים ובתי אבות סיעודיים מורכבים המיועדים לאוכלוסיית קשישים אשר חולים במחלות כרוניות קשות ומורכבות, הם אינם עצמאיים כלל ודורשים השגחה רפואית מתמדת.

מדובר כאן על אנשים חסרי ישע וחסרי אונים שתלויים לחלוטין בסובבים אותם מה שיוצר מצב מאוד מורכב ולכן על בני המשפחה מוטל התפקיד הכה חשוב למצוא מקום מכובד ומכבד אשר ככל הנראה ילווה את הקשיש עד סוף חייו.

בית אבות סיעודי מורכב – למי מיועד?

בית אבות סיעודי מורכב מיועד לחולים הסובלים ממחלות כרוניות אשר פוגעות ביכולת התפקוד היומיומית שלהם ובשל כך הם זקוקים להשגחה רפואית צמודה ומתמדת כמו גם סיוע סיעודי בביצוע פעולות פשוטות ובסיסיות כמו הליכה, שתייה, אכילה, לבוש, שליטה בסוגרים, קימה ושכיבה.

בבית אבות סיעודי מורכב נמצאים מטופלים אשר קיים חשש סביר לחייהם ועליהם לעבור בדיקות על בסיס יומיומי ולקבל טיפולים בפצעי לחץ, עירויים ועוד. בבית אבות סיעודי מורכב ישנם אנשים הסובלים מבעיות כגון סרטן, חולי ריאות, אנשים הזקוקים לטיפולי דיאליזה, חולי פרקינסון, אלצהיימר ועוד. להרחבה: ההבדל בין סיעודי לסיעודי מורכב

מימון בית אבות סיעודי מורכב

אפשרויות המימון עבור שהייה בבית אבות סיעודי מורכב, מוטלות בעיקר על החולה ומשפחתו, כאשר קופת החולים בה מבוטח החולה, מסייעת גם כן. ביטוח רפואי משלים יכול לעזור בכסוי עלויות אשפוז, אך אין משרד הבריאות נוטל חלק במימון.

בית אבות סיעודי מורכב – צוות המטפלים

בבית אבות סיעודי מורכב ישנו צוות רב תחומי הכולל אחיות מוסמכות, רופאים מומחים בתחום, מרפאות בעיסוק, פיזיותראפיסטים, עובדות סוציאליות, קלינאית תקשורת ודיאטניות קליניות, עליהן מוטל איזון מצבו הפיזי והנפשי של החולה הסיעודי.

בית אבות סיעודי מורכב – תנאי אשפוז

בבתי אבות אלה ישנו ציוד ומכשור רפואי מן המתקדמים ביותר כמו גם מערכות מידע תואמות אשר נועדו לשרת את צרכי המטופלים. בית אבות סיעודי מורכב מצריך תנאי ניקיון ותנאים סניטאריים גבוהים, החדרים מאוכלסים לרוב על יד שלושה מטופלים ואליהם צמודים מקלחת ושירותים.

צוות רפואי וצוות פרא רפואי משגיחים על המטופלים באופן צמוד שכן מדובר כאן על כורח המציאות. לרוב החולים מקבלים חמש ארוחות ביום ובתי אבות אלה כוללים גם שטחים ציבוריים ירוקים על מנת שהחולים יוכלו לבלות שם עם בני משפחתם ומבקרים אחרים.

שיקולים בבחירת בית אבות סיעודי מורכב

לא כל כך פשוט לבחור בית אבות סיעודי מורכב ורצוי לערוך חקר שוק יסודי על מנת שהחולה יזכה לשהות במקום הטוב ביותר עבורו. כדאי גם להגדיר באופן מפורט ומדויק מהו מצבו האמיתי של החולה ומהם צרכיו השונים. להלן שיקולים בבחירת בית אבות :

רצוי לברר אם לבית האבות רישיון ממשרד הבריאות, האם המקום מספק את כל השירותים הרפואיים למשך כל שעות היום והלילה והאם המקום מציע שירותים לשעת חירום במקרה שצריך לפנות החולה באמבולנס לבית חולים.

בנוסף, כדאי לבדוק האם הצוות המטפל כגון רופאים ואחיות הם מומחים לתחום הספציפי של רפואה גריאטרית המצריכה ידי רלוונטי לתחום ואחד הפרמטרים החשובים ביותר – האם המקום שומר על כבודם של קשישים ומטופלים שלרוב הם גם חסרי אונים ולא תמיד יכולים לעמוד על זכויותיהם הרפואיות והבסיסיות. חשוב מאוד שבית אבות סיעודי מורכב יעניק את הכבוד הראוי לקשישים חולים אלה וידאג לרווחתם הכי טוב שניתן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר