דף הבית » מהו הסכם שלום בית לחילופין גירושין?

מהו הסכם שלום בית לחילופין גירושין?

גירושין ידועים כהליך מורכב וכמוצא אחרון ממשבר עמוק של יחסים בין בני זוג. יש מקרים לא מעטים שהצדדים יבקשו ברגע אחרוןמהו הסכם שלום בית לחילופין גירושין? להציל את הזוגיות ואת התא המשפחתי שלהם, ולתת סיכוי נוסף למען מטרה זו. הסכם שלום בית לחילופין גירושין הוא הסדר מיוחד, שמאפשר בו זמנית להציל את הנישואין באמצעות שלום בית אולם משאיר גם פתח לגירושין מתוכנן מראש, שממצה את הסכמותיהם בנושא, היה ושלום הבית לא צלח.

מה כולל הסכם שלום בית לחלופין גירושין?

מדובר בהסכם שכולל שני חלקים:

  1. החלק הראשון של ההסכם הוא החלק העוסק בשלום בית. בני הזוג מתחייבים לעמוד בתנאים ובהסדרים שיקבעו בהסכם, במטרה לשמור על הזוגיות ועל התא המשפחתי.
  2. החלק השני של ההסכם הוא הסכם גירושין רגיל שצריך לאשר אותו בבית המשפט על פי חוק יחסי ממון תשל"ג 1973, והוא צריך לקבל תוקף של פסק דין. חלק זה של ההסכם נכנס לתוקף אם שלום הבית לא צלח.

ההסכם כולו מאפשר תקופת ניסיון לשלום בית שבמסגרתה ניתן להכניס לפועל את הסכם הגירושין אם הצד השני לא עמד בהתחייבויות ובתנאים שנקבעו בהסכם שלום הבית.

מה כולל הסכם שלום בית?

חלק הסכמי זה מבטא הסכמה מודעת של הצדדים, בניסיון לשקם את נישואיהם, ולתת צ'אנס אחרון בטרם יתגרשו. ההסכם צריך לשקף רצון מלא ואמיתי של שני בני הזוג לממש את שלום הבית מבלי להערים על הצד השני, ולהשיג יתרונות כאילו ואחרים במהלך הזמן לצורך גירושין. בהסכם שלום הבית ינוסחו תנאים מסוימים שמגדירים את ההתנהלות של בני הזוג בתקופת שלום הבית. בני הזוג יסכימו ביניהם אודות כל העניינים שעומדים במחלוקת וגרמו למשבר ובין היתר:

  • התנהלות חיי המשפחה;
  • חלוקת הנטל בבית;
  • חינוך הילדים;
  • שעות העבודה;
  • זמן איכות עם המשפחה;
  • זמן איכות לטובת הזוגיות;
  • פניה לטיפול זוגי אם צריך;
  • התחייבות לנאמנות ולא לבגידה ופיצויים אם סעיף זה מופר;
  • תקשורת בין אישית;
  • קשר עם משפחה רחבה;
  • שמירה על כבוד הדדי;
    וכולי

ומה הוא הסכם גירושין?

חלק זה של ההסכם הוא הסכם גירושין לכל דבר ועניין. בהסכם מגדירים את כל הנושאים שקשורים לגירושין כמו חלוקת הרכוש, מזונות, הסדרי ראיה ומשמורת, מתן הגט, מדור, וכולי. חשוב שלא לתת אפשרות לניצול ההסכם כולו לרעה, ולפתיחת הליך משפטי והשגת יתרון במסגרת מרוץ הסמכויות.
צריך כאמור לאשר את הסכם הגירושין בבית המשפט למשפחה או בבית הדין הרבני כדי שיקבל תוקף של פסק דין.

מה התועלת בהסכם שלום בית לחילופין גירושין?

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין מאפשר לבני הזוג להציל את הנישואין ולמנוע את פירוק הבית.
גם אם הנישואין לא יצליחו, יש בידי הצדדים הסכם גירושין לכל דבר. אי לכך הם יכולים להיות רגועים יותר, מה שמאפשר להם סיכוי טוב להצליח בשלום הבית ומימוש הזוגיות. הסכם כזה מונע ממי מהם להגיש תביעות גירושין, מאחר ונושא הגירושין מוסדר כבר בחלקו השני של ההסכם : מזונות, חלוקת רכוש, משמורת הסדרי ראיה , מתן הגט, וכולי.

הסכם שלום בית לחילופין גירושין חוסך זמן וכסף. היות ויש כבר הסכם גירושין מוכן מראש, בני הזוג יוכלו לממש אותו אם ירצו, והם לא יצטרכו להילחם בבית המשפט היות וכל הנושאים המצויים במחלוקת מוסדרים מראש.

ההסכם מאפשר לשקם את הנישואין ולממש שלום בית תוך הסכמה מלאה וכנה של שני הצדדים מבלי להתכונן לקרב של גירושין, ובלי להתמודד עם סחטנות תמורת מתן הגט.

שלום בית מקבל סיכוי הרבה יותר טוב, כשיש ברקע הסכם גירושין מוכן.

על ניסוח ההסכם

חשוב מאוד ורצוי לפנות לצורך הכנת ההסכם, לעורך דין שמומחה בתחום ובעל ניסיון. ההסכם צריך להיות מנוסח נכון, בקפדנות, בפירוט, וגם באופן מעשי, ולשמר זכויות שכרוכות בגירושין. על כן יש להפקיד את מלאכת הניסוח בידי איש מקצוע מומחה.

מקורות מידע:

עו"ד מיה שפילמן, עורכת דין ומגשרת גירושין. על יתרונות הסכם שלום בית לחלופין גירושין במסגרת הליך גישור

 

אולי יעניין אותך גם:

ליווי רוחני לבני הגיל השלישי והרביעי – מדוע כל כך חשוב?

גיל הזהב – יועצים לעת זקנה – ייעוץ לגיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר