דף הבית » מוצרי ספיגה לקשישים – יועצים לעת זקנה

מוצרי ספיגה לקשישים – יועצים לעת זקנה

מוצרי הספיגה נועדו לאנשים מבוגרים אשר סובלים מהרטבת יתר. התגובה אינה רצונית וקשורה לבעיה פיזית קיימת, שמתבטאת החל מבריחת שתן מועטה, עד לחוסר שליטה בסוגרים באופן מוחלט, כאשר מקור התופעה יכול להיות כתוצאה מבעיות בריאותיות או מהרגלים שונים בחיי הקשיש.

בריחת שתן בקרב קשישים

ככל שהגיל עולה והגוף מזדקן, כך עולה השכיחות של תופעת בריחת השתן. כל אדם שלישי בקרב אוכלוסיית המבוגרים, סובל מן הבעיה. בריחת השתן נפוצה מאוד בשלב זה של החיים בשל מחלות כרוניות, מוגבלויות בניידות ממקום אחד למקום אחר, שינויים פסיכולוגיים והפרעות קוגניטיביות האופייניות לגילאי הזקנה (כמו אלצהיימר).

האדם המבוגר/הקשיש הסובל מכך, זקוק לחיתולים ולמוצרי ספיגה נלווים, על מנת שיוכל להתמודד עם המצב.

סוגי מוצרי הספיגה

כיום קיימים מוצרי ספיגה רבים ומגוונים. המוצרים מתאימים לכל קשיש וקשיש הן מבחינת רמות הספיגה להן הוא זקוק, הן מבחינה מינית – גברים ונשים, הן מבחינת הגזרה המיוחדת והמתאימה ביותר למבנה הגוף והן מבחינת המידה. להלן סוגי המוצרים השונים:

• מוצרים מותאמים להרטבה קלה – מוצרים אלה מתאימים במיוחד עבור אנשים עצמאיים אשר אינם מוכנים לוותר על ניידות ועל תפקוד עצמאי באופן מלא. אנשים אלה סובלים מבריחת שתן מועטה ומסוגלים להחליף לבדם את מוצרי הספיגה לאחר מקרי ההרטבה.

אלו הן תחתוניות המותאמות במיוחד למבנה הגוף, סופגות את הרטיבות בצורה מרבית, נעימות מאוד למגע ומונעות ריחות לא נעימים.

• מוצרים מותאמים להרטבה בינונית – ישנם אנשים אשר סובלים מבריחת שתן של קרוב לליטר ליום. לאותם אנשים מוצעים התחתונים הסופגים, אשר קיימים בכל המידות, בהתאם למשקל הגוף. ישנם תחתונים סופגים המתאימים לנשים, וכאלה המתאימים לגברים.

המוצרים האלה מומלצים במיוחד עבור אנשים אשר מעוניינים להמשיך את חייהם כרגיל, תוך הגנה מלאה והרגשת ביטחון שהבעיה לא תיראה כלפי חוץ.

• מוצרים מותאמים להרטבה כבדה – אלה הם חיתולים מיוחדים למבוגרים שנועדו להתמודד עם בריחת שתן בכמות גדולה וגם עם בעיית חוסר השליטה בסוגרים. ישנם שני מוצרי ספיגה אשר מותאמים במיוחד להרטבה כבדה:

1.מוצרי ספיגה ליום- מיועדים במיוחד עבור אנשים ניידים ובעלי יכולת תנועה הסובלים מבריחת שתן מרובה וזקוקים להגנה תמידית ובטוחה. החיתולים סופגים את הנוזלים בצורה מרבית, כאשר ישנם שלושה גדלים שונים שמותאמים באופן מיוחד למשקל הגוף ולגזרה. המגע על העור נעים ורך ובצדדים ישנם סוגרים רב פעמיים.

2. מוצרי ספיגה ללילה – כמות השתן בלילה גבוהה מאשר ביום, והקשיש לא תמיד מסוגל להתאפק. זוהי רמת הספיגה הגבוהה ביותר והיא מתאימה גם לאנשים שמטופלים בתרופות משתנות. המגע על העור נעים ורך, בצדדים יש סוגרים רב פעמיים והספיגה היא מרבית.

• מוצרים המותאמים לאנשים בעלי מוגבלות תנועתית – אלה הם חיתולים בצורת מלבן אשר מאפשרים נוחות מרבית בזמן ההחתלה (המתבצעת על ידי מטפל או בני משפחה). המבנה המלבני נועד גם כדי לספוג בצורה מרבית את הנוזלים, וישנם שני גדלים המותאמים למשקל הגוף.

• סדינים קטנים חד פעמיים – נועדו לשמור על משטח יבש ונקי. ניתן לפרוס אותם על המזרון במיטה מתחת לאזור השכיבה, כדי למנוע בצורה כפולה את בריחת הנוזלים, במידה והם זולגים החוצה ממוצרי הספיגה.

• מגבונים לחים המותאמים למבוגרים- אלה הם מגבונים לחים אשר מנקים במידה המקסימלית את האזור האינטימי של הקשיש/ה ויכולים להוות תחליף זמני למקלחת. החלפת מוצרי הספיגה יכולה להיות מספר רב של פעמים ביום, ולא תמיד נוח לשטוף את האזור האינטימי במים, לכן המגבונים הלחים חשובים מאוד לשמירה על היגיינת הגוף.

 

אולי יעניין אותך גם:

שירותי טלרפואה לבני הגיל השלישי – כל מה שצריך במרחק לחיצה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר