דף הבית » יועצים לעת זקנה – מחשוב בתי אבות

יועצים לעת זקנה – מחשוב בתי אבות

יועצים לעת זקנה - מחשוב בתי אבותמחשוב בתי אבות – תוכנת ניהול בתי אבותכיום, כאשר אנחנו מתבוננים על מוסד מסוים, ברור לנו כי ניהולו לא יכול להיות דבר פשוט. בשלב זה או אחר, נכנס נושא המחשוב לתוך המשוואה. כך, נראה כי בעידן הטכנולוגי מוסד פשוט לא יכול להתנהל ללא שורה ארוכה של תוכנות מחשב, בהתאם לצרכיו המובנים של המוסד. אנחנו נתייחס כאן לחשיבותו של מחשוב בתי אבות, בעיקר על רקע הצרכים המשתנים של דיירי המקום.

כך הניהול נעשה יותר נוח

מערכות מחשוב לבתי אבות, או לכל הפחות המוצלחות שבהן, נועדו לכלול בתוכן את כל אחד מהיבטי המוסדות הגריאטריים החשובים האלה. מטבע הדברים, יהיו אלה נתונים כספיים הנוגעים למוסד כולו, דוגמת תקציב או הוצאות שוטפות, וכן התייחסות להיבטים מורכבים אחרים שבו. כך, למשל, הלוגיסטיקה: תוכנת ניהול תוכל לעקוב אחר מלאי התרופות שבמחסנים, הרהיטים, חומרי העבודה ועוד. תוכנת המחשוב המובילה לניהול בתי אבות – לחצו כאן

דיירים, עובדים ומה שביניהם

מערכות הניהול גם נוגעות לכל סוג של אוכלוסיה אשר נמצאת במקום האמור. הראשונה היא, כמובן, העובדים. נדרש לנהל את השעות שכל אחד מהם השקיע בעבודתו, המשכורת, התנאים הסוציאליים וכן הלאה. רק תוכנת ניהול מתקדמת תוכל לספק את כל אלה, מבלי להסתמך על אינספור ניירות. כך, ניתן יהיה לעקוב אחר תיקי העובדים ביתר קלות. האוכלוסיה השנייה היא דיירי המקום הקשישים. ברור כי לכל אחד מהם נתונים רבים, אשר צריכים להיות מתועדים במקום מסוים- מחשב, במקרה הזה. אולם, הרי שגם נדרשת מערכת שתנהל מעקב אחר הדיירים, עם דגש על הטיפולים הניתנים להם: אילו תרופות הם לקחו? מהי היסטוריית הטיפולים שלהם? וכן הלאה. כפי שתראו מיד, בכוחן של עובדות אלה אפילו להציל חיים.

על הסכנה שבניהול לא נכון

על פי נתוני משרד הבריאות, הרי שמדי שנה מתים בישראל לא פחות מאשר 2,000 אנשים עקב מה שמכונה "תגובה בין תרופתית" (Poly Pharmacy). מושג זה מתייחס למצב ריבוי תרופות הניתנות לקשיש בו זמנית, בין אם למטרת הרגעה, טיפול בסוכרת או בעודף כולסטרול, טשטוש או כל דבר אחר. כאשר התרופות ניתנות במקביל, אפשריות לא מעט תופעות לוואי שליליות- הפרעות בקצב הלב, פגיעה במערכת העצבים, צניחת לחץ דם, טשטוש ראיה, בחילות ועוד. כאמור, לא פעם גם נגרם מוות עקב כך.

מה לכך ולמחשוב בתי אבות? פשוט מאד: תוכנה אשר תנהל בתוכה את פריטי התרופות הניתנות לכל קשיש תמנע את אותן אי הבנות, המביאות לטעויות הללו. אלה, אגב, נפוצות בכל קנה מידה: הסטטיסטיקה מראה שעל כל 100 ימי אשפוז, ניתנות שבע תרופות באופן שגוי, וגורמות לנזק פיזי חמור. תוכנת ניהול אחת תמנע ממידע חשוב על המטופל ליפול לו אל בין הכיסאות, או בין אנשי המקצוע המועסקים בבית אבות סטנדרטי: רופאים, אחיות וכן הלאה.  בנוסף, ניתן לבנות תוכנית טיפול אישית למטופל בלחיצת כפתור, ולקבל התראות על טיפולים קרובים לו, למשל, או אפילו על חריגה מתכנית הטיפולים שנקבעה מראש.

היבטים חשובים אחרים של המחשוב

יש להדגיש כי תוכנות הניהול הממוחשבות המוצעות כיום נחשבות לפשוטות מאד לתפעול: הן מאופיינות באחידות תפעולית, ממשק משתמש חדשני וכן שמירה על האינטגרציה החשובה כל כך בין מדורים או אנשי מקצוע. כמו כן, הרי שמערכות המחשוב מאפשרות גם לנהל את מערך השיווק וגיוס הלקוחות של המוסד. באמצעותן ניתן לעקוב אחר גיוס הדיירים, וכן לראות בזמן אמת את תפוסת המחלקות השונות שבמוסד. התוצאה של כל אלה היא אחת: בתי אבות רבים אשר נעזרים בתוכנה מסוג זה מדווחים על ניהול מהיר ויעיל הרבה יותר, כמו גם על ירידה כמעט דרסטית בכמות טעויות האנוש. אלה מביאים לשיפור קרנו של בית האבות, בהרבה יותר ממובן אחד.

מעוניינים בתוכנת המחשוב המובילה לניהול בתי אבות? – לחצו כאן

פרדיגמה – תוכנה לניהול מוסדות לשהייה ממושכת

התקשרו עכשיו 09-8858599

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר