דף הבית » נופשון לקשישים סיעודיים – יועצים לעת זקנה

נופשון לקשישים סיעודיים – יועצים לעת זקנה

הטיפול בקשיש הסיעודי מצריך כוחות מצד המטפלים השונים – בני משפחה או מטפל עובד זר, כוחות נפש מרובים הגוזל הרבה אנרגיות. לעיתים גם הקשיש עצמו ירצה לשנות אווירה, ולצבור כוחות מחודשים.

לשם כך בדיוק נועד נופשון לקשישים סיעודיים המאפשר טיפול תואם ומנוחה לכל הגורמים המעורבים בחיי הקשיש הסיעודי.

מהו נופשון לקשישים סיעודיים?

נופשון לקשישים סיעודיים משמש כמסגרת לזמן קצר לקשישים סיעודיים והוא מתקיים בבתי אבות שונים. רמת ההשגחה בנופשונים השונים איננה זהה והיא נקבעת על סמך רמת הסיוע, העזרה והטיפול להם נדרש הקשיש. הנופשונים מיועדים הן לקשישים עצמאיים והן לקשישים תשושי נפש החולים במחלות שונות כגון דמנציה או אלצהיימר המצריכים השגחה צמודה ומתמדת.

הנופשונים מכילים את אותם השירותים אשר מקבל הקשיש הסיעודי בבית האבות. מדובר על ליווי רפואי, ליווי פסיכולוגי, התאמת תוכנית תזונה מתאימה ופעילות מתאימה לשעות הפנאי. הנופשון כמובן גם דואג לאספקת חיתולים המיועדים למבוגרים, ואת התרופות להם הם זקוקים. מי שזכאי לקבל נופשון יקבל אותו בחינם באמצעות התחייבות של קופת חולים, אך ישנם גם נופשונים לקשישים כרוניים במסגרת פרטית.

נופשון לקשישים סיעודיים – למי הוא מיועד?

נופשון לקשישים סיעודיים מיועד לאותם קשישים אשר המוסד לביטוח לאומי הגדיר אותם כקשישים  חולים במצב סיעודי ובאמצעות גמלת הסיעוד הם גם זכאים לנופשון. הנופשון עונה על צרכי הקשישים הסיעודיים אשר זקוקים לטיפול בשל מחלה, בשל נסיגה בתפקודם היומיומי או בשל אי יכולת של בני המשפחה לטפל בהם באופן זמני.

נופשון לקשישים סיעודיים גם מיועד לקשישים שאינם במצב סיעודי כרוני, אך הם נמצאים זמנית במצב סיעודי וזקוקים לקבלת עזרה לטווח זמן קצר. ישנם קשישים המתלבטים ביחד עם בני משפחתם באם להיכנס לבית אבות סיעודי, החלטה קשה לכל הדעות הטומנת בחובה חששות מרובים. נופשון לקשישים סיעודיים מאפשר לחוות את החוויה הטיפולית ולהסיק מסקנות לגבי העתיד.

מהן המטרות של נופשון לקשישים סיעודיים?

נופשון לקשישים סיעודיים הוא מקום בו יקבל הקשיש הסיעודי את הטיפול הטוב והמתאים ביותר לצרכיו לתקופת זמן של מספר שבועות.  הנופשון יספק מרווח נשימה מהשגרה הרגילה, זמן להרגעות וצבירת כוחות מחודשים. בין היתר משמש הנופשון לקשישים סיעודיים כמסגרת לקשישים לאחר אשפוז בבית חולים לפני חזרתם לביתם או לפני מעבר לבית אבות סיעודי.

ניתן לנפוש בנופשון עד לתקופה של חודש ימים וכל זאת על פי החלטה והמלצה של רופא בוועדת הקבלה. זמן השהייה בנופשון מאפשר גם למשפחה מנוחה מן הטיפול בו, וכן ניתן לתזמן את הנופשון בזמן החופשה של העובד הזר המטפל במקרה ויש אחד כזה.

הזמנת נופשון לקשישים סיעודיים

נופשון לקשישים סיעודיים ניתן להזמין לאחר מחלה קשה, או לאחר משבר העובר על הקשיש או משפחתו. משרד הרווחה הוא זה שמספק את השירות, ועל הקשיש תוטל גם השתתפות עצמית בהתאם למבחני הכנסה. כאשר ניתן אישור לנופשון לקשיש, יש צורך לפנות אל שירותי הרווחה של הרשות המקומית על מנת לבצע בדיקה באשר לזכאות.

בהתאם לגובה ההכנסה, יקבע סכום ההשתתפות העצמית. בנופשון לקשישים סיעודיים יקבל הקשיש את כל הטיפולים הנדרשים בהתאם למצבו. במידה ותחול התדרדרות במצבו הבריאותי, יפנו אותו לייעוץ או אפילו אשפוז בבית חולים.

והיה והחלטתם כי ההורה הקשיש זקוק לנופשון, יש להגיש בקשה הכוללת פרטים על מצבו הבריאותי של הקשיש הסיעודי, מידע על בעיות רפואיות מיוחדות וטיפול תרופתי. יש גם למלא דו"ח סוציאלי שבו יפורטו הנסיבות לנופשון המיועד. על סמך מכלול הנתונים השונים תקבע לבסוף זכאותו של הקשיש לנופשון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר