דף הבית » פערים תעסוקתיים בין בני הגיל החמישי לדור המילניום

פערים תעסוקתיים בין בני הגיל החמישי לדור המילניום

פערי תעסוקה בין בני הדור החמישי לדור המילניוםאפליה תעסוקתית על רקע גיל היא תופעה רווחת מאוד אשר מתעצמת בשנים האחרונות במיוחד בתעשיית הייטק בה מושם דגש על העסקת צעירים כחלק מאסטרטגיית הניהול המאפיינת את הענף המתפתח ביותר בעולם התעשייה והתעסוקה בשנות האלפיים.

למעשה ענף ההייטק מתגאה בגיוס עובדים צעירים ורואה בכך מפתח להתקדמות והישג בעל חשיבות גדולה אשר מצעיר את פני החברות בענף ומצעיד אותן אל עבר העתיד.

דור הולך ודור בא

לתהליך זה מספר פנים, אמנם הוא מעניק אפשרויות נפלאות לבי הדור הצעיר אשר לא היו פתוחות בפניו בעבר, אולם הוא בעל השפעה שלילית על מבקשי התעסוקה והעובדים המבוגרים יותר אשר נתקלים לא אחת בדלתות הנסגרות בפניהם, וניצבים בפני היצע עבודות הולך ומצטמצם באופן משמעותי.

במצב זה, אנשים בעלי ותק רב בענף נאלצים להתפשר ולהסתפק בשכר דומה לזה של בני דור המילניום בעלי ניסיון מועט אשר נמצאים בתחילת דרכם המקצועית.

דור נכחד

דוגמאות רבות יכולות להמחיש את האצת התהליך של הצערת פני החברות בתעשייה, אנשים בעלי ידע רב וניסיון אשר עוזבים מקום עבודה ומנסים להתקבל למקום חדש מגלים עד מהרה כי הניסיון העשיר אינו מהווה יתרון כלל אלא להפך, הוא נתפס בתעשייה של ימינו כמטען חורג היוצר מעמסה ולא יתרון.

תשובות של מעסיקים כגון: "החלטנו ללכת על מישהו צעיר יותר, בתחילת הקריירה שלו" נשמעות לא אחת באוזניהם של דורשי העבודה היומנים אך הוותיקים ואלה פוגעות וגורמות לכוח אדם מיומן ומנוסה להבין כי הוא לא מוערך ולא מבוקש. רבים מהפורשים מענף ההייטק מבינים כי עליהם לשנות כיוון ולהתחיל בדרך חדשה.

בני הגיל החמישי: "ניסיון? – חיסרון ולא יתרון"

התשובות הפוגעניות והיחס לו זוכים עובדים מוכשרים ומוכחים אך ותיקים גורמים לתסכול וכעס בקרב בני הדור החמישי, אולם תעשיית ההייטק והמעסיקים חסינים לחוקים נגד אפליה על רקע גיל.

אם בעבר עובד טוב ומנוסה היה יכול לעבוד עד גיל הפרישה, כיום עובדים בתחום הטכנולוגיה אשר מגיעים לגיל 45 עומדים בפני מצב בו היצע המשרות עומד בפניהם מצטמצם עד מאוד וכך גם גובה המשכורות כאשר עובדים בשנות החמישים והשישים לחייהם נאלצים לעבוד בשכר זהה לזה של עובדים צעירים בעלי ניסיון של שנתיים בלבד. קראו על: אפשרויות תעסוקה לבני הגיל השלישי.

אפליה על רקע גיל

מומחים בתחום זכויות העובדים המבוגרים טוענים כי האפליה בתעשייה הטכנולוגית על רקע גיל היא בעיה של ממש ולמעלה משני שליש מהעובדים המבוגרים בה מדווחים כי חוו או היו עדים לאפליה על רקע גיל. גיל צעיר הפך לאלמנט מבוקש ומושא לגאווה לעומת העובדים המבוגרים אשר חשים לעתים יחס משפיל מצד בני הדור הצעיר.

חברות רבות וגדולות בענף הייטק שמו להם למטרה להעלות את שיעור הנשים ובני המיעוטים המועסקים על ידן אולם זנחו או לא התייחסו לנתונים העוקבים אחר גיל העובדים. עובדים לשעבר בענף מציינים כי חברות הטכנולוגיה חייבות להכיר בערכם של העובדים המנוסים ולהעריך את ניסיונם מתוך הכרה בערך של כוח עבודה משולב דורי.

מומחים מייעצים

לא רק ההנהלות אשמות בתהליך ההולך ומתעצם להצערת פני החברה אלא גם העובדים הצעירים אשר מתייחסים בלעג למי שאינו בן גילם ומגלים פליאה כאשר מגלים שגם הם יודעים להשתמש בטוויטר, כינויים כגון סבא'לה במסדרונות החברה יוצרים מעמדות והופכים את העובדים הוותיקים למושא ללעג. מומחים אשר מנתחים את התופעה מייעצים לחברות הטכנולוגיה לנקוט מספר צעדים על מנת למנוע אפליה על רקע גיל:

  • המגייסים חייבים להימנע מהנוהל של ציון מספר השנים שחלפו מזמן סום הלימודים של המועמד ולהימנע מהדרישה לצרף את כתובת המייל של מוסד הלימודים.
  • החיפוש אחר דוברי שפה דיגיטלית שוטפת הינו בעייתי ומרמז על ביקוש למי שגדל בסביבה אינטרנטית מגיל צעיר.
  • לחברות מומלץ לארגן פעילויות חברתיות כך שכל המוזמנים ירגישו חלק מהן.
  • יש להימנע מדעות קדומות או עריכת מבחני לבוש ואופנה.
  • על מבקשי העבודה להסיר מקורות החיים שלהם כל ניסיון לפני שנת 2000 על מנת שלא ליפול בסינונים האוטומטיים.
  • על העובדים הוותיקים לשמור על צניעות וללמוד את ההרגלים של העובדים הצעירים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר