דף הבית » שיקולים בבחירת בית אבות – יועצים לעת זקנה

שיקולים בבחירת בית אבות – יועצים לעת זקנה

שיקולים בבחירת בית אבות - יועצים לעת זקנההאוכלוסייה המבוגרת גדלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, יותר משהייתה בעבר. ככל שתוחלת החיים עולה וישנם יותר אנשים הנמנים עם הגיל השלישי, כך מתרבים השירותים המיוחדים עבורם. שירותים אלה כוללים אפשרויות דיור שונות, וביניהן בתי אבות.

דיירי בתי האבות נהנים מסביבה בטוחה ומוגנת, משירותי רפואה ורווחה ושירותי חברה ופנאי, כאשר הכול תחת קורת גג אחת עם אנשים בקבוצת גילם, עם אותן שאיפות ודרישות ועם צרכים בסיסיים דומים.

כאשר אדם עומד בפני מעבר למסגרת של בית אבות, הוא ובני משפחתו צריכים לבחון כמה וכמה דברים, שכן המקום עתיד להיות ביתו, שם יגור וינהל את אורח חייו. בעת הבחירה חשוב להכיר את סוגי בתי האבות שקיימים.

ישנם בתי אבות יוקרתיים המספקים יחידות דיור במבנה משותף וישנם בתי אבות יוקרתיים המספקים יחידות דיור במתחם אחד גדול, ולכל דייר ישנה דירה משלו. היחידות מפוזרות במעין כפר קטן. ישנם גם בתי אבות קטנים יותר המאפשרים מגורים משותפים בחדר אחד.

בנוסף, ישנם בתי אבות המותאמים למצבו התפקודי של הדייר העתידי כמו: בית אבות סיעודי, בית אבות לתשושי נפש, בית אבות משולב וכדומה.

קריטריונים לבחירת בית אבות

•    רצונות אישיים – חשוב שהאדם שעובר להתגורר בבית אבות יערוך עם עצמו תיאום ציפיות לגבי אותו בית אבות שבחר. כדאי שהוא או בני משפחתו יבחרו את סוג בית האבות, את מיקומו, את גודל יחידות הדיור, את השירות הניתן, והאם בית האבות יכול לספק עבורו את תחומי העניין שלו.

•    מיקום – נושא מיקומו של בית האבות חשוב מאוד, ומומלץ להקדיש לו מחשבה בזמן השיקולים בבחירת המקום.

חשוב לבדוק את הנושאים הבאים: האם המיקום הוא מרוחק ושקט? האם בית האבות נמצא במיקום מרכזי עם תחבורה נגישה ומקומות בילוי? לכל אחד אופי שונה ורצונות אחרים, והם אלה המנחים אותו ואת משפחתו בבחירת בית האבות.

•    טיפול רפואי – בין השירותים הניתנים בבית אבות כלולים שירותים רפואיים זמינים: מעקב אישי אחר המצב הרפואי ושמירה על רצף טיפולים. זהו שיקול חשוב שצריך לקחת בבחירת בית אבות.

כדאי לברר אודות הימצאותו של רופא תורן במקום, מיהם אנשי המקצוע בתחום, זמינות המרפאה, תדירות לקיחת דם ובדיקות. כדאי לבדוק מה קורה אם המצב הבריאותי מתדרדר? האם בית האבות המסוים מאפשר העסקת עובד זר לסיעוד באופן פרטי, אלו מחלקות תומכות יש וכדומה.

•    צוות בית האבות- שיקול נוסף, שכדאי לשים עליו דגש, בבחירת בית אבות הוא נותני השירות, כגון צוות רפואי, צוות תרבות, צוות רווחה וצוות הדואג לתחזוקה שוטפת. חשוב מאוד לדעת כי ככל שעולה הרמה המקצועית של נותני השירות בבית האבות, כך עולה גם רמת השירותים הניתנים.

•    מסגרות בתי האבות הקיימים – לא כל בית אבות מתאים לכל אחד. ישנם סוגים שונים של בתי אבות (כאמור למעלה), ומומלץ לבחור את המתאים ביותר. כמו כן כדאי מאוד לגשת אל בתי האבות הנבחרים, קודם למעבר, ולבדוק באופן ממשי את המקום, לבדוק את יחידת הדיור/ החדר, לראות את האוכלוסייה במקום וכדומה, ורק אז לקבל החלטה. כך האדם יוכל לתאר בדמיונו את החיים בבית אבות.

•    בית אבות של רשת מוכרת או מקום פרטי – בתי אבות תחת רשתות גדולות זוכים לגב כלכלי חזק שמאפשר להם את תחזוקת המקום ברמה גבוהה, קיום פעילויות שונות באיכות גבוהה וכדומה, אל מול בתי אבות פרטיים, שלרוב יהיו זולים יותר ומערך השירותים יהיה שונה. הדבר החשוב מכולם הוא לבדוק האם יש תו תקן למקום- האם הוא רשאי לפעול מבחינה חוקית ואם חל עליו נוהל פיקוח על בתי אבות.

•    אופן התשלום – מסלולי התשלומים משתנים בין בתי האבות והשירותים אינם זהים. נכון לראות האם מסלולי התשלום נוחים ומהי העלות של השירותים הניתנים.

ישנן חברות המעניקות סיוע והכוונה במציאת בית אבות או דיור מוגן, אחת החברות המקצועיות בתחום הינה חברת קרן אור, המעניקה שירותים אלה ללא כל עלות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר