דף הבית » שיקולים בבחירת דיור מוגן

שיקולים בבחירת דיור מוגן

בעידן המודרני, עם התפתחות הרפואה, עולה תוחלת החיים ועולה גם מספר המבוגרים והקשישים החיים בקרבנו. לאור העלייה הגדולה באוכלוסיית גיל הזהב, החלו להתפתח שירותים מיוחדים במיוחד עבורם, שבין היתר כוללים אפשרויות מגוונות של צורות דיור מוגן.

במסגרות מגורים אלה נהנים הדיירים מסביבה בטוחה ומוגנת, משירותי רפואה צמודים, משירותים סוציאליים נגישים ומשירותי חברה ותרבות ענפים. כל השירותים האלה ניתנים במקום אחד, כאשר הדיירים חיים בסביבת בני גילם.

ההחלטה בנוגע למעבר לדיור מוגן מלווה בשיקולים רבים, כשהעיקרי שביניהם הוא בחירה נכונה של המקום בו יתגורר הקשיש ויחיה את חייו. כלל השיקולים בבחירת דיור מוגן מסתכמים בשתי אפשרויות.

אפשרות אחת היא דיור מוגן בסגנון כפרי, הכולל בתי קרקע קטנים פרטיים במתחם גדול, ובמרכזו נמצא מערך השירותים והטיפול. אפשרות שניה היא דירה פרטית מבין עשרות דירות הנמצאות בבניין אחד משותף ומרכזי השירות והמערך הטיפולי נמצאים באותו המקום.

אפשרות חדשה נוספת, שתופסת תעוצה ופופלאריות בשנים האחרונות היא מסגרת של דיור מוגן בבית, המספקת למבוגר את כל השירותים שניתנים במסגרת הדיור המוגן, מבלי שיצטרך לעזוב את הבית ואת סביבת המגורים המוכרת.

בחירת בית דיור מוגן

•    רצונות אישיים של הקשיש – הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר מראש את ציפיות האדם מהמקום. מה הוא רוצה שיהיה. האם יהיה זה בית קטן בדיור מוגן כפרי או יחידת דיור בעיר? מה הגודל הרצוי של יחידת הדיור? דבר נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת הוא האם הדיור המוגן המסוים שנבחר יספק לקשיש את תחומי העניין אותם הוא רוצה ללמוד.

•    המסגרות הקיימות – מסגרות הדיור המוגן הן שונות וכל אחת מציעה סגנון מגורים אחר. לא כל המסגרות מתאימות לכל האנשים. לכל אדם רצונות ואופי משל עצמו, ולכן חשוב לגשת לכמה מקומות של דיור מוגן, לראות את המקום ולבדוק את הסביבה ואת יחידת הדיור עצמה, בכדי לנסות ולהרגיש כיצד מתנהלים החיים במקום והאם זה אכן מתאים באופן אישי.

•    דיור מוגן פרטי או רשת מוכרת – לרשתות מוכרות יש יתרונות משמעותיים לעומת מסגרות פרטיות. רשת מוכרת היא וותיקה בתחום, מערך השירותים מפותח יותר, ויש מאחוריהן גב כלכלי חזק שמאפשר פעילויות רבות, שירות טוב יותר והעסקת עובדים מקצועיים יותר. חשוב מאוד לבדוק בשתי האפשרויות האם ישנו תו תקן להפעלת המקום.

•    מיקום פיזי – שיקול נוסף וחשוב בבחירת דיור מוגן הוא המיקום: האם הוא מרכזי כאשר מסביבו ישנם מקומות תרבות ובילוי, האם יש תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לשם או האם הדיור המוגן נמצא במיקום רחוק מהמרכז, ואז האזור נעים ושקט. חשוב לזכור שהקשיש בוחר את מיקום ביתו החדש על פי רצונותיו האישיים ולפי אופיו.

•    מערך הטיפול במקום – שיקול נוסף וחשוב בבחירת דיור מוגן הוא מערך השירותים והטיפולים הרפואיים במקום, מכיוון שזוהי הסיבה העיקרית למעבר לדיור מוגן. חשוב שהשירותים הרפואיים יהיו זמינים ושיהיה מעקב אישי אחרי מצבם הבריאותי של הדיירים, הכולל מתן טיפולים מתאימים.

בעת השיקולים בבחירת דיור מוגן חשוב לשים דגש על זמינות המרפאה, הימצאות רופא גריאטרי תורן, מיהם אנשי המקצוע בתחום, תדירות הבדיקות וכדומה. בנוסף כדאי לברר מה קורה במידה והמצב הבריאותי מתדרדר- האם ישנה אפשרות של העסקת עובד זר לסיעוד בצורה פרטית, האם ישנו מערך של דיור תומך, וכדומה.

•    מטפלים מקצועיים – שיקול נוסף בבחירת דיור מוגן הוא מיהם נותני השירותים- צוות רפואי, צוות תרבות וצוות תחזוקה. ככל שרמתם המקצועית של נותני השירות גבוהה, כך גם רמתם של השירותים שניתנים.

•    אפשרויות תשלום – חשוב לברר מהן מסגרות התשלום המוצעות, מהו סל השירותים ומהי עלותם, פיקדון כניסה או דמי כניסה וכדומה.

באנר דיור מוגן

אולי יעניין אותך גם:

אילו אפשרויות מימון וסיוע פתוחות בפני דיירי דיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר