דף הבית » חשיבות דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב

חשיבות דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב

חשיבות דיור מוגן בבית לבני גיל הזהבבמילים פשוטות, דיור מוגן בבית פירושו שבני גיל הזהב יכולים להישאר בביתם, במקום לעבור למסגרת דיור מוגן, באופן בטוח ועצמאי, תוך שמירת אורח החיים לו הם מורגלים.

כך שהם אינם צריכים להעתיק את מקום מגוריהם הנוכחיים על מנת להבטיח קבלת שירותי תמיכה הנחוצים להם, כשצרכיהם האישיים משתנים. כלומר, אין צורך להחליף את הנאת החיים בסביבה המוכרת, עם השכנים והחברים הוותיקים ולעבור למוסד שאינו מוכר.

דיור מוגן בבית מבטיח לאנשים מבוגרים את היכולת ליהנות מהשגרה המוכרת היומית ומהאירועים המיוחדים המעשירים את חייהם. הבית האישי יכול להישאר מקום המגורים הקבוע לכל החיים.

דיור מוגן בבית הוא מסגרת חיים פופולארית אותה מציעים גופים ממשלתיים המקדמים את התוצאות החיוביות המעניקות לבני גיל הזהב בחירה בהסדרי חייהם והטיפול האישי לו הם זקוקים.

מדוע חשוב להישאר בבית?

על מנת להשיב על שאלה זו יש להבין תחילה את הדבר הבסיסי ממנו חוששים בדרך כלל בני גיל הזהב. הם אינם מחבבים שינויים, אינם מעוניינים לעזוב את המקום המוכר, הנוח והאהוב, ואינם מעונינים להיפרד מהזיכרונות, הסביבה המוכרת והחברים הוותיקים. ולמרות ההבטחה לשמירה על בטחונם בבית דיור מוגן, הפחד מפני מקום זר וחוסר הוודאות האופף את החיים החדשים, גורם להם לרצות להישאר בביתם.

נכון להיום, רוב בני הגיל הזהב, בגילאי 65 ומעלה, חיים עם בן או בת זוג, או שהם נשארים לבד בבית. רבים מהם נאבקים עם ביצוע משימות יומיומיות, בעיות בריאות וקשיי תפקוד בבית. עבור רבים, איכות החיים יורדת ככל שהם מתבגרים.

בהתחשב בעובדות המקיפות את הבעיות הכלכליות הנוכחיות, מחסור בתשובות משביעות רצון ממערכת הבריאות והיעדר מערכות תמיכה מקומיות הנדרשות לתמיכה בבני גיל הזהב, נוצר צורך רציני בפתרון הולם, אך חשוב מכך, זוהי בעיה אמיתית עבור אנשים מבוגרים שאינם מעוניינים לעזוב את ביתם ולעבור לבית אבות או לבית דיור מוגן.

דיור מוגן בבית הוא בחירה

בני גיל הזהב, ובני משפחותיהם, צריכים לבצע את הבחירה הנכונה עבורם. אם המשך השהות בבית הוא סידור אותו הם מוצאים מתאים, הם בעצם בוחרים בהיבטים הבאים: הדרך בה הם יבלו את שנות הפרישה שלהם; אופן סידור הבית מחדש; אפשרויות הבריאות הזמינות להם; אפשרויות הסיוע המתאים להם; אפשרויות הפתרונות למצבים משמעותיים בחיים, כגון מחלה, טיפול סיעודי והחלטות פיננסיות.

בחירת אפשרויות אלו מעניקה לאדם מבוגר את השליטה על עצמאותו, איכות החיים והכבוד האישי. והחשוב ביותר לציין הוא כי דיור מוגן בבית אין פירושו שאדם צריך לעשות הכל בעצמו. הוא מקבל סיוע בתכנון השגת הצרכים האישיים שלו, מחליט ממי לקבל אותם, ומתי.

דיור מוגן בבית – למי עוד מתאימה המסגרת?

מסגרת זו אינה מיועדת לבני גיל הזהב בלבד. ההחלטה להישאר בבית, היא החלטה המעסיקה גם מבוגרים אחראים המבקשים להבטיח את איכות חייהם במשך שנים רבות. אנשים העומדים בפני גיל הפרישה, חושבים על הצרכים העתידיים שלהם, חוקרים את האפשרויות הניצבות בפניהם ומתכננים תכנית שתעבוד עבורם ועבור בני משפחתם.

מצב בו הורים מבוגרים נשארים בבית, מתאים גם לבני המשפחה המעוניינים לסייע להוריהם להבטיח כי צרכיהם האישיים מסופקים להם ורצונותיהם מכובדים. מסגרת דיור זו מסייעת לאספקת רמת הטיפול המתאימה באופן אישי, הביטחון, שמחת החיים והרווחה האישית.

באנר דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר