דף הבית » החלפת עובד זר סיעודי

החלפת עובד זר סיעודי

החלפת עובד זר סיעודיאמון היא מילת המפתח בשיקולי העסקת עובד זר סיעודי. מצב בו קשיש הנאלץ להתמודד באופן יומיומי עם נוכחותו של עובד זר בחייו ובביתו, לא יתאפשר ללא מתן אמון מוחלט מצד בני המשפחה והקשיש בעובד הזר.

מניע האמון יהיה העיקרי בשיקולים להחלפת עובד זר. אולם קיימים גם מניעים נוספים, כגון שחיקת העובד הזר המבקש לעזוב את עבודתו, חוסר ניסיונו המקצועי ו/או הרפואי.

הסיבות להחלפת עובד זר סיעודי

מגוון של סיבות יכולות להביא להחלפת עובד זר סיעודי. במקרים הקיצוניים – קיימת התעללות קשה של הזנחה מצד העובד הזר. סיבה נוספת יכולה להיות חוסר התאמה על רקע אישי בין בני המשפחה לבין העובד הזר הסיעודי. תהליך הפסקת עבודת העובד הזר חייבת להתבצע בהתאם ועל פי חוקי העבודה הנהוגים בארץ, על מנת לוודא שהתהליך מבוצע במהירות וכראוי מבחינת כל הצדדים. לעיתים יבקש העובד הזר הסיעודי בעצמו לסיים את העסקתו. הסיבות לכך יכולות להיות נעוצות בשחיקתו, קשיי שפה, או חוסר התאמה כללי. במקרה זה, מחויב העובד הזר במתן הודעה רשמית מטעמו למשרד הפנים.

תהליך החלפת עובד זר סיעודי

תהליך החלפת העובד הזר הסיעודי מתבצעת במספר שלבים:

  • אם היוזמה להפסקת העבודה באה מצד העובד הזר, עליו לפנות בעצמו אל משרד הפנים ואל חברת הסיעוד מטעמה הועסק. הוא מחויב במתן הודעה מראש לבני המשפחה, בהתאם לתקופת העסקתו.
  • אם היוזמה להפסקת עבודתו של העובד הזר באה מצד בני המשפחה, עליהם לפנות אל חברת הסיעוד דרכה בוצעה ההעסקה. חברת הסיעוד פונה אל משרד הפנים ומבצעת את הליך ההחלפה.
  • אגרות ועמלה – בעת החלפת העובד הזר הסיעודי, יש להשלים את תשלום העמלה לחברת הסיעוד אשר הפנתה את העובד הזר אל המשפחה, כמו גם להסדיר את תשלום האגרות למשרד התמ"ת במידה ותוקף האחריות פג.
  • תשלום פיצויים – אם פוטר העובד הזר הסיעודי על ידי בני המשפחה, והוא זכאי לתשלום פיצויים בגין עבודתו על פי החוק, יש לשלם לו את סכום הפיצויים המגיע לו.
  • פניה אל חברת הסיעוד על מנת שתשלח עובד סיעודי זר חדש.

כל תהליך החלפת העובד הזר הסיעודי נמשך כשבוע ימים. עובד זר שסיים את העסקתו ביוזמתו, אינו חייב את הסכמת המשפחה או הקשיש, אך הוא מחויב במתן הודעה מוקדמת על פי חוק. אותו חוק חל גם על בני המשפחה המבקשים להפסיק את עבודתו של העובד הזר הסיעודי. עליהם לתת התראה מוקדמת לעובד הזר, בהתאם לתקופת העסקתו.

נקיטת צעדים למניעת החלפת העובד הזר

אפשר לצמצם את הסיכויים להחלפת עובד זר סיעודי, או אפילו למנוע זאת, אם מקפידים מראש על מספר צעדים:

  • התאמת ציפיות הדדית מראש. שיחה מקדימה עם העובד הזר הסיעודי, ועם חברת הסיעוד. הצבת כללים ונהלי עבודה ואישור מראש ליכולת העובד הזר לעמוד בקריטריונים.
  • בדיקת הרקע המקצועי והאישי של העובד הזר הסיעודי. על העובד הזר להגיש קורות חיים, המלצות, חוות דעת פסיכולוגיות וכל מסמך שיכול לאשר את כשירותו.
  • פיקוח, ליווי ומעקב צמוד מצד בני המשפחה על עבודתו של העובד הזר הסיעודי בתקופה הראשונה של עבודתו, כמו גם פיקוח וליווי באופן שגרתי בכל תקופת העסקתו. בנוסף, יש לצייד את העובד הזר במספרי טלפון של בני המשפחה ואנשים קרובים.

התנהלות מסוג זה תחסוך לקשיש ולבני משפחתו את הכאב, אי הנעימות, ולעיתים אף הסכנה שעלולה להתלוות להחלפת עובד זר סיעודי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר