דף הבית » אפשרויות מימון לדיור מוגן

אפשרויות מימון לדיור מוגן

אפשרויות מימון לדיור מוגןדיור מוגן מספק לגיל הזהב מקום מגורים אישי ויוקרתי בעל שירותים מגוונים אשר אינם קיימים במוסדות מגורי הקשישים האחרים. בין השירותים ניתן למצוא: ספריה, חדר מחשבים, חדר כושר, בריכה, חדר אוכל, קפיטריה ועוד.

הקשישים המתגוררים בדיור מוגן נהנים משלל פעילויות חברתיות כמו טיולים, הרצאות, חוגים וכדומה, בנוסף, גם הדירות במסגרת הדיור המוגן הן דירות מרווחות למדי הכוללות חדר/י שינה, סלון ומטבחון מרוהטים ומאובזרים.

כל אלו, נחשבים למותרות בעיני המדינה, ולכן, בשונה מבית אבות, המדינה אינה משתתפת במימון המגורים והשהייה בדיור המוגן וגמלת הסיעוד אינה מכסה מגורים כאלו., יתרה על כך, אין אף רשות ממשלתית המפקחת על סידוריהם הכספיים של דיירי הדיור המוגן, מה שמאפשר חופש פעולה בעת קביעת תעריפי המגורים על ידי מנהלי הדיור המוגן.

אם כן, מהן אפשרויות המימון לדיור מוגן וכיצד נוכל לממן את המגורים במסגרת זו?

התשלום בדיור מוגן

ישנם מספר מרכיבים לתשלום על השהייה בדיור מוגן:
1-    תשלום חודשי קבוע.
2-    תשלום על שירותים נוספים כגון: ארוחות, ניקיון, כביסה, השגחה צמודה, לחצני מצוקה, טיולים וחוגים.
3-    פיקדון כספי גבוה המוחזר למוטבים או ליורשים בניכוי דמי שחיקה, דמי השחיקה עומדים על 2%-3% לתקופה של 10-12 שנים.
4-    דמי כניסה אשר אינם מוחזרים לקשיש או יורשיו, דמי הכניסה נמוכים יותר מאשר דמי הפיקדון, אך בכל שנה, מנכה המוסד כ-25% מסכום דמי הכניסה.
5-    דמי אחזקה הכוללים מים, חשמל, ארנונה, תיקונים והוצאות שוטפות אחרות.
6-    תשלום על אשפוז וטיפול במחלקות תומכות, שיקומיות או סיעודיות.

ישנן מסגרות דיור מוגן הדורשות תשלום של כל המרכיבים שהוזכרו לעיל, וישנן כאלו הדורשות תשלום על חלק מהן, לעת חשוב לקחת זאת בחשבון בעת בחירת דיור מוגן. התעריף, כאמור, שונה ממסגרת דיור מוגן אחת לאחרת והוא נקבע באופן שרירותי למדי.

סך התשלום עומד על 9,000-12,000 ₪ לכל חודש, בנוסף לדמי הפיקדון שיכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים.

אפשרויות מימון לדיור המוגן

כפי שכבר צוין, המדינה אינה משתתפת במימון המגורים בדיור המוגן, כיצד אם כן, יכולים הקשישים ובני משפחותיהם לממן את השהות בדיור המוגן? ישנם מספר דרכים:

 הון עצמי: קשיש אשר ברשותו הון עצמי גדול או אשר ביכולתו למכור את נכסיו הנוכחיים כדי לגור במסגרת הדיור המוגן, יכול לעשות זאת.

בחירת דיור מגון בהתאם ליכולת הכלכלית: ישנם מרכזי דיור מוגן אשר נמצאת בבעלות פרטית, וישנם כאלו הנמצאים בבעלות ציבורית או התנדבותית. הדיור המוגן השייך למגזר הפרטי יוקרתי ומפואר יותר, ולפיכך, יקר יותר. קשיש המעוניין לגור בדיור מוגן, אך הוא מתקשה במימון, יוכל ליהנות מדיור מוגן טוב ואיכותי במגזר הציבורי או ההתנדבותי. אגב, גם מיקום הדיור המוגן משפיע על תעריפי השהות.

דיור מוגן ציבורי: חשוב לדעת כי מיעוטי יכולת אשר אין הם מחזיקים דירה בבעלותם או אשר הם גרים בדיור ציבורי כמו עמידר או עמי-גור, זכאים לדיור מוגן ציבורי בעלות חודשית מופחתת המסובסדת על ידי הממשלה, ועומדת על כ-8% אחוזים לחודש מכלל ההכנסה של הקשיש. הסבסוד נקבע בהתאם ליכולתו הכלכלית של הקשיש.

מסלולי תשלום: ישנן מסגרות דיור מוגן המציעות מסלולי תשלום שונים כגון: דמי פיקדון נמוכים אך שחיקה מואצת, דמי פיקדון נמוכים ודמי אחזקה גבוהים, תשלום חודשי גבוה הכולל חלק מסכום הפיקדון וכן הלאה.

משכנתא הפוכה: בנקים רבים מאפשרים לקיחת משכנתא הפוכה דרכם, משכנתא הפוכה היא מתן הלוואה מטעם הבנק, כאשר הדירה מהווה ביטחון להחזרת ההלוואה. ההלוואה אינה מוחזרת כל חודש, אלא מוחזרת רק לאחר שהקשיש נפטר או עוזב את ביתו.

במידה ואין אפשרות להחזיר את ההלוואה, הדירה נמכרת והחלק היחסי של ההלוואה (בתוספת הריבית החודשית) מוחזרת לבנק, היתרה, מוחזרת לקשיש או לבני משפחתו.

כדאי לדעת כי כבר שנים מנסה הממשלה להעביר חוק אשר יסדיר ויגן על כספי הפיקדון של הקשישים, ועד אז, חשוב לבחון את פרטי החוזה ואפשרויות התשלום, ובמידת הצורך להתייעץ עם עורך דין או יועץ מימון.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר