דף הבית » שירותי סיעוד פרטי

שירותי סיעוד פרטי

שירותי סיעוד פרטיעל פי חוק סיעוד, זכאים קשישים רבים אשר עומדים בתנאים מסויימים, לקבלת שעות טיפול סיעודיות על ידי מטפל/ת ישראלי/ת או עובד/ת זר/ה. שעות טיפול שבועיות אלו הינן מוגבלות, והן מותאמות לצרכיו של הקשיש לפי יכולתו להתנהל בחיי היום יום באופן עצמאי.

לחוק הסיעוד, חיוני וחיובי ככל שיהיה, מגבלה נוספת והיא נוגעת למיקום הטיפול הסיעודי. על פי החוק, טיפול סיעודי ייתכן רק בבית הקשיש או במסגרת דיור מוגן, וקשישים אשר נמצאים בבית אבות, אינם זכאים לו.

על מנת להתמודד עם מגבלות אלו, ולענות לצרכיהם של קשישים הזקוקים למספר רב יותר של שעות סיעוד וטיפול, או קשישים המתגוררים במסגרת של בית אבות וזקוקים לסיוע סיעודי, קיים שירות ייחודי, אשר אינו מכוסה במסגרת חוק הסיעוד, והוא נקרא: שירות סיעודי פרטי.

באמצעות שירות סיעודי פרטי, מקבלים הקשישים (או אנשים בעלי מוגבלויות כאלו ואחרות הזקוקים לסיוע וסיעוד), טיפול צמוד ומקצועי ממטפלים סיעודיים מורשים.

השירות הסיעודי הפרטי אינו נגיש לכולם, ונדרשת עליו עלות נפרדת, כך שלרוב, הקשיש ובני משפחתו אחראיים על מימון שירותי הסיעוד הפרטיים.

למי מיועדים שירותי סיעודי פרטי?

שירותי סיעוד פרטי מיועדים, לרוב, לקשישים שגופם נחלש עקב הזקנה, או לקשישים שחלו או נפלו ונפגעו. בין הקשישים הזקוקים לשירותי סיעוד פרטי: חולי פרקינסון, אלצהיימר, דמנציה, דלקת פרקים ועוד.

קשישים אלו מוגדרים כנמצאים במצב סיעודי, והם אינם מסוגלים לבצע פעולות יומיות פשוטות המשפיעות ומאפשרות את עצמאותו של הקשיש כגון: אכילה, שתייה, החלפת בגדים, רחצה, מתן שתן והליכה.

מתי יש צורך בשירותי סיעוד פרטי?

בכדי לבקש או לחפש אחר שירותי סיעוד פרטי, צריך לעמוד במספר תנאים מקדימים:

  •     הקשיש צריך להיות במצב סיעודי ולהזדקק לסיוע בביצוע פעולות יום יומיות.
  •     הקשיש או בני משפחתו, מעדיפים כי הקשיש ישהה בבית אבות, והם חשים כי השירות הניתן בבית אבות סיעודי לא יספיק לקשיש.
  •     קשיש אשר שוהה בביתו, מקבל שעות טיפול מטעם חוק סיעוד אך מעוניין בטיפול אישי ורציף יותר, ובהשגחה צמודה.
  •     קשיש אשר אינו זכאי לחוק סיעוד מסיבות שונות, אך זקוק לטיפול סיעודי צמוד.
  •     קשיש אשר מעדיף מטפל מחברה פרטית אשר לא מוכרת על פי הביטוח הלאומי.

כל האמור לעיל מתייחס הן לקשישים אשר נמצאים במצב סיעודי, והן לצעירים, אשר זקוקים לטיפול סיעודי ואינם מרוצים מהשירות הסיעודי אותו הם מקבלים על פי חוק.

מה כולל שירותי סיעוד פרטי?

שירותי סיעוד פרטי כוללים מבחר פעולות ואמצעי סיוע, כגון: רחצה, האכלה, ניקוי, החלפת בגדים, סיוע רפואי (החלפת תחבושות, זונדה, מתן זריקות, תרופות, טיפול בקטטר), היגיינה אישית, ליווי בעת צורך בניידות ועוד.

ישנם שירותי סיעוד פרטיים המסייעים לקשיש ודואגים גם לניקיון ביתו, לבישול, ולביצוע סידורים ומטלות משק שונות.

השירות הסיעודי הפרטי ניתן על ידי אח או אחות פרטיים שהוכשרו למתן שירות סיעודי, אך ישנם מטפלים שאינם אחים מוסמכים, אך יש ביכולתם לספק את מרבית שירותי הסיעוד הפרטי.

מימון שירותי סיעוד פרטי

שירותי סיעוד פרטי ניתן להזמין דרך חברות סיעוד ודרך חברות ביטוח. ישנן קופות חולים המציעות, כחלק מסל השירותים המשלימים, גם ביטוח סיעודי המאפשר מימון של שירותי סיעוד פרטיים המוזמנים דרך חברות סיעוד.

ברוב המקרים, גם ביטוח סיעודי דרך חברת ביטוח פרטית, מאפשר מימון וכיסוי של שירותי סיעוד פרטי, ובתנאי כי אלו יהיו כלולים בפוליסת הקשיש.

מלבד שירותי סיעוד פרטי, מציעות חברות הסיעוד וחברות הביטוח סל שירותים נרחב, המיועד אף הוא לקשישים סיעודיים או קשישים הזקוקים להשגחה צמודה, למשל: לחצני מצוקה, ליווי לטיפולים רפואיים, שירותי ייעוץ והכוונה, ניהול משק בית (כביסה, החלפת מצעים, בישול, ניקיון), ליווי למפגשים חברתיים ואירועים, השמה למסגרות דיור שונות ועוד.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-9033590

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר